Wednesday 18 May 2016

Cara terbaik merawat bayi umur setahun ke bawah yang selsema dan batuk berkahak


Susah hati bila bayi anda merengek sebab susah nak bernafas kerana batuk dan selsema? Kesian baby kan .. mesti tak selesa. Nak minum susu pun susah bila hidung tersumbat.  Mama pun tak lena tidur bila baby meragam. Nak makan ubat selalu sangat pun tak elok juga kan.

Banyak sebenarnya petua-petua dan cara nak menghilangkan selsema dan batuk berkahak bayi ni. Tapi sejauh mana keberkesanannya?

Ada yang kata gunakan wap dan tepuk di bahagian belakang badan bayi. Namanya tepuk percussion. Memang diakui cara ini boleh melegakan batuk berkahak dan selsema bayi tetapi tak semua orang boleh melakukannya dengan betul. Nak tepuk bukan boleh sebarang tepuk. Ada caranya. Karang lain pulak jadinya.

Ada juga petua mandikan bayi dengan air suam yang diletakkan hirisan lemon. Ramai juga yang dah cuba dan memang berhasil juga kata mereka. Tapi tak semua orang dengan mudah dapat beli buah lemon lebih-lebih lagi kawasan yang jauh dari bandar. Tambahan lagi tak semua bayi boleh lega dengan cara ini. Kalau hidung bayi tersumbat tengah-tengah malam pun nak mandikan juga begitu ke?

Akhir sekali yang saya pernah dengar, buat minyak bawang putih. Caranya tak ingat tapi boleh google je kalau nak cuba. Ada juga yang letak bawang putih di tapak kaki bayi dan pakaikan stokin di atasnya. Tapi yang tak bestnya saya sudah beberapa kali dengar kulit kaki bayi melepuh sebab alergik dengan bawang putih. Kesian bayi .. dah ler selsema .. tapak kaki pulak luka pedih.

So .. apa sebenarnya cara yang lebih mudah dan berkesan?

Pertama sekali, saya cadangkan, kuatkan antibodi anak. Kalau  ibu menyusukan bayi, pastikan ibu makan makanan yang berkhasiat atau suplemen yang boleh menghasilkan susu yang berkualiti. Bila antibodi kuat, kalau batuk atau selsema pun cepat baik insyaAllah.

Kedua, saya cadangkan guna Balm Bayi Najlaa Skincare. Balm ni sangat natural dan selamat untuk kegunaan bayi dan orang dewasa juga. Dirumus menggunakan minyak kelapa dara, habbastussawda dan extrak herba yang bermutu tinggi. Senang sangat ada balm ni mana-mana pergi pun boleh bawa. Nak balik kampung ke, holiday ke .. bawa je dalam beg. Bila nak guna senang tak payah nak cari petua-petua lain tu.





Dah ramai yang cuba dan sangat berpuas hati dengan Balm ni. Setiap hari beratus-ratus balm ini terjual .. serius.. sangat laku keras! Berikut adalah testimoni pelanggan yang sangat berpuas hati dengan balm najlaa.










Banyak sangat testimoni. Kalau nak tengok lagi boleh pergi ke www.facebook.com/mamasayangadik

Nak cuba Balm Baby Najlaa??

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Saya jamin, insyaAllah, tak rugi membeli.


Hubungi saya 0196536303 sekarang







0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary