Saturday 12 September 2015

Tegangkan kulit muka secara natural tanpa produk kecantikan



Wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Wanita selalunya amat mementingkan kecantikan kulit wajah dan bentuk badan. Bukan untuk siapa pun .. untuk suami juga betul tak? Persoalannya berbaloi ke kita dok pakai segala krim kecantikan untuk mencantikkan kulit? 
Untuk orang yang terlebih 'rajin' macam saya ni rasanya tak berbaloi beli krim kecantikan mahal-mahal untuk menjaga kulit wajah sebab saya ni kurang disiplin sikit. Beli krim malam .. asyik terlupa je nak pakai sebab selalu tertidur masa tidurkan baby. Beli krim siang pun asyik terlupa je nak pakai. Sudahnya buat perhiasan almari aje la krim krim tu. 

Oleh itu cara natural untuk menegangkan kulit muka adalah lebih sesuai untuk orang macam saya. Jom baca cadangan Dr Zubaidi Hj Ahmad berkenaan cara menjaga dan menegangkan kulit muka secara natural. 



Shaklee ada menyediakan beberapa vitamin yang sesuai seperti yang disarankan oleh Dr Zubaidi.
1) Vitamin C Sustained Release


Mengapa perlu pilih Vitamin C Shaklee? Selain daripada ianya dihasilkan dari sumber semulajadi, ujian klinikal telah membuktikan bahawa Vitamin C Sustained Release Shaklee mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam daripada 2 tablet vitamin C Shaklee. Ini adalah kerana vitamin C shaklee dilepaskan perlahan-lahan di dalam badan kita mengikut jam (Sustained Release). Setiap tablet vitamin C shaklee mengandungi 120mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai vitamin C complex.

2) Vitamin E Complex

 
Vitamin E Shaklee mengandungi vitamin E semulajadi dan asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi Selenium yang melengkapkan khasiat vitamin E tersebut. Vitamin E tanpa selenium boleh menjadi toksik dalam jangkamasa panjang kerana ia tidak dapat menjalankan fungsinya dengan sempurna. Oleh itu hati-hati kalau anda menggunakan vitamin E dari jenama lain. 

Selain daripada mengambil vitamin E secara oral, anda boleh juga menggunakan vitamin E ini sebagai 'masker' untuk kesan lebih pantas.

3) Omegaguard


Omegaguard Shaklee membekalkan khasiat omega3 yang asli dan selamat daripada bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum. Tidak semua produk minyak ikan di luar sana mempunyai pharmaceutical grade seperti omegaguard shaklee. Omegaguard Shaklee juga sesuai di makan setiap golongan peringkat umur seawal 1thn. Pengambilan omega 3 yang terdapat dalam minyak ikan dapat membantu mengurangkan alahan-alahan. 

4) Energizing Soy Protein (ESP)



ESP Shaklee diperbuat daripada kacang soya non-GMO berkualiti tinggi di dunia.  Asid Amino  yang terdapat dalam ESP membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Selain daripada vitamin cadangan Dr Zubaidi untuk menegangkan kulit muka secara natural, Shaklee juga menyarankan pengambilan vitamin B-Complex, Collagen Powder dan Gla Complex untuk meningkatkan keanjalan dan kesihatan kulit kita.

Untuk maklumat lanjut, boleh hubungi saya melalui sms/whatsapp atau add saya di facebook.com/zara77.


Zaharah
sms/whatsapp 0196536303
email zah15@yahoo.com

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary