Saturday 12 September 2015

Atasi masalah ruam pada bayi dengan nutriferon

Salam semua .. apa khabar hari ni? harapnya semua sihat sejahtera.

Hari ni saya nak share tentang cara saya mengatasi masalah ruam merah (macam eczema) pada baby saya. Perkara yang paling saya risau dan berjaga-jaga bila ada baby ialah saya risau baby saya kena eczema dan asthma. Dua 'penyakit' ini memang susah nak dielakkan sebab ianya dipengaruhi oleh faktor keturunan. It runs in the family.. huhu.  Anak kedua dan ketiga saya mengalami eczema yang agak teruk semasa bayi. Masa tu tak jumpa lagi Shaklee nih. Tapi alhamdulillah sekarang dah ok.

Anyway, berbalik kepada cerita tentang ruam baby saya .. semasa baby saya berumur dalam 40 hari macam tu banyak sangat ruam merah yang keluar di muka dan badannya. Risau yang amat saya. Ini memang perkara normal sebenarnya cuma saya risau jadi macam abang-abangnya. Macam-macam lotion saya beli. Minyak kelapa dara pun saya beli walaupun sangat-sangat tak suka bau minyak kelapa .. huhu.. Ruam pada badan anak saya turun juga sedikit tapi makan masa juga nak hilangnya. Kemudian saya terfikir .. apa kata cuba ambil Nutriferon Shaklee? Saya ambil satu sachet Nutriferon Shaklee sebelum tidur dan menyusukan baby seperti biasa. Alhamdulillah ... menjelang petang esoknya hilang semua ruam-ruam merah di badan dan pipi anak saya. Kebetulan??? Wallahua'lam. Tapi saya memang yakin dengan Nutriferon Shaklee yang membantu meningkatkan tahap antibodi badan. Dah beberapa kali dah badan baby saya naik ruam (dah umminya makan pantang jumpa je .. tak tau apa yang anak allergik sebenarnya ... hehe). Saya cepat-cepat ambil nutriferon dan alhamdulillah kulit baby saya halus seperti sediakala. Alhamdulillah .. Alhamdulillah.. Tak payah dah guna lotion-lotion atau cream cream yang belum tentu selamat utk kulit baby tu.

before

after


Banyak lagi kebaikan nutriferon ni tau! Belum cuba belum tau. Yang tentunya inilah produk yang saya dah jatuh cinta .. hehehe..


Kalau u all nak tau apa lagi kebaikan nutriferon, jangan segan-segan ... sms/whatsapp saya 0196536303 yer.


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary