Sunday, 16 August 2015

Atasi masalah asthma tanpa ubatan

Asthma atau semput ni memang penyakit yang paling kerap menyerang anak-anak saya. Sesekali menyerang memang sedih sangat sebab tak tau macamana nak menolong melainkan bawa ke klinik dan ambil nebulizer.

Berbagai cara saya dah cuba untuk atasi masalah semput anak-anak saya ni. Paling penting ialah mengelakkan daripada faktor-faktor yang boleh 'trigger' asthma atau semput tu. Doktor cakap pantang jangan minum ais atau aiskrim .. tapi .. dah namanya budak .. itu laa benda yang diorang suka .. aiskrim. Kesian pulak takkan sampai tak boleh makan aiskrim langsung. Lagi satu kalau penat sangat pun .. boleh kena juga semput ni .. tapi lagi sekali dah namanya budak.. lelaki pulak tu .. diorang suka main bola .. aktiviti-aktiviti lasak kan .. serba salah dibuatnya. Selain itu .. habuk pun boleh trigger asthma ni, Kat rumah ok laa boleh la cuba sedaya upaya mengekalkan kebersihan rumah, Tapi bila keluar dari rumah, asap habuk tu susah juga nak dielakkan. 

Jadi.. apa solusinya???


Pada saya hanya inilah caranya untuk atasi masalah asthma anak-anak saya. Sebab segala punca penyakit adalah lemahnya sistem imun badan. Maklumlah makanan yang kita makan pun kadang-kadang tu bukannya sihat pun. Kita dikelilingi oleh pelbagai radikal bebas dan bakteria virus segala. Hanya orang yang mempunyai sistem imun badan yang kuat sahaja mampu melawan semua penyakit-penyakit ni semua .. insyaAllah dengan izin Allah. 





Suplemen Shaklee yang saya berikan untuk meningkatkan sistem imun anak-anak saya ialah Nutriferon, Mealshakes dan Omegaguard. 

Nutriferon merupakan satu-satunya interferon semulajadi didunia. Kajian-kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu merangsang dan mempertingkatkan secara keseluruhan sistem imun tubuh dengan mengerahkah sistem pertahanan semulajadi tubuh berfungi untuk membunuh: T-cells, B-cells, makrofag.

Mealshakes membekalkan  24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.

Omegaguard pula mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.  


Jika anda ingin mencuba mengatasi masalah asthma anak anda seperti saya, boleh hubungi saya segera. InsyaAllah, bila anak sihat dan kuat, asthma pun menjauhkan diri.

Zaharah
Shaklee Id 883001
sms/whatsapp 0196536303

0 comments:

Post a comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary