Wednesday 16 November 2016

Cadangan Set untuk berpantang paling bajet masakini

Image result for ibu dalam pantang

Penjagaan dalam pantang memang sangat penting untuk memastikan tubuh badan ibu kembali normal setelah mengalami perubahan yang amat besar sepanjang tempoh kehamilan. Kalau tak jaga betul-betul nanti badan jadi tak sihat dan tak mustahil boleh mengakibatkan pelbagai masalah kesihatan di masa akan datang.

Selain daripada perlu makan jamu atau suplemen supaya dalaman ibu sihat, penjagaan dari luaran juga sangat penting. Kena berurut, bertungku, berbengkung, pakai param pilis dan lain-lain lagi. Tujuannya supaya darah berjalan lancar, badan tak masuk angin dan bentuk badan kembali ke asal. Tapi realitinya berapa ramai yang mampu nak menjalani 'regim' berpantang tu 100% sempurna? Semuanya omputih kata 'costly'. Memang la best kalau dapat dilayan bak puteri selepas bersalin.. tapi kebanyakan kita sekarang  ni memang tak mampu. Bukan dari sudut kewangan sahaja, tetapi juga kekangan masa, tinggal jauh dari ibu/ibu  mertua, ada tanggungjawab lain yang perlu didahulukan dll. Tetapi ini tidak bermakna kita tak perlu menjaga diri kita. Jangan jadikan alasan. Badan kita .. kita kena jaga sendiri. Kalau kita sakit, kita yang tanggung sendiri.

Nak pilih set untuk penjagaan dalam pantang pun pening kepala sebenarnya. Macam-macam jenama ada kat Malaysia ni. Nona Roguy, Tanamera, Leesa Formula dan macam-macam lagi lah nama yang saya dah tak ingat. Kebanyakannya kena beli dalam set set. Ada juga yang jual loose tapi tu la tak tau mana nak pilih. Harga pun boleh tahan. Kalau memang betul pakai sampai habis tak pe .. berbaloi la kot beli mahal-mahal. Tapi kalau korang ni macam saya .. berpantang sendiri, kekadang rajin kekadang kurang rajin .. haa .. saya nak tunjukkan satu produk yang lebih berbaloi dan lebih selamat dan berkesan pada saya lah.

Saya cadangkan guna balm dan herbal oil Najlaa Skincare


Balm Najlaa


herbal oil Najlaa

Gunakan balm najla sebagai ganti param dan pilis. Balm Najlaa berfungsi mengeluarkan angin dan melancarkan peredaran darah.  Nak rasa segar badan? Sapu balm najlaa di tapak kaki dan pakai stokin sebelum tidur pada waktu malam. InsyaAllah bangun pagi rasa badan segar je. Boleh juga guna balm najlaa sebagai 'krim' pelangsing. Sapukan di bahagian pinggang dan perut sebelum pakai bengkung. InsyaAllah korang akan nampak hasilnya. Yang penting KONSISTEN.

Herbal oil pula boleh digunakan sebagai urutan badan. Mana-mana yang lenguh tu sapu je herbal oil. Kalau kena bengkak susu pun boleh sapu herbal oil ni insyaALlah lega.

Yang bestnya balm dan herbal oil najlaa ni bukan hanya sesuai untuk ibu dalam pantang tetapi juga amat bermanfaat untuk kegunaan bayi dan seisi keluarga. Balm boleh melegakan batuk dan selsema, mengurangkan bengkak benjol, resdung dan lain-lain manakala herbal oil juga boleh digunakan sebagai ganti minyak telon. Istimewanya herbal oil ialah ia telah dibacakan ayat-ayat ruqyah jadi memang boleh juga mengelakkan daripada gangguan.

Harga kedua-dua item tu??? Sangat-sangat mampu milik. Memang tak rugi lah! Balm hanya rm22 dan herbal oil rm15 je.

So kalau korang nak cari set untuk dalam pantang yang mampu milik harganya dan memang confirm tak membazir sebab boleh guna seisi keluarga ... gunalah produk Najlaa Skincare.

Wassap saya untuk pertanyaan lanjut

Zara
0196536303


0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary