Saturday 13 August 2016

Tips memilih Suplemen Kalsium

Bila dah meningkat umur ni .. mula la badan sakit-sakit, pinggang lenguh-lenguh, tumit sakit bila pijak ... apa tandanya tuuuu ??? Jawapannya .. KURANG KALSIUM!

Kalsium ni sangat penting tau di ambil sejak dari lahir hinggalah warga emas. Bila tak cukup kalsium macam-macam sakit timbul yang menyukarkan pergerakan harian kita.

Ada banyak sangat produk kalsium di pasaran. Susu tinggi kalsium lah. Pil Kalsium lah. Tapi yang mana satu patut kita pilih?


Image result for which calcium suplemen should i take


Tips memilih suplemen kalsium.

*Pastikan ada magnesium dan vitamin D untuk penyerapan kalsium yang lebih efektif
* Pastikan ratio kandungan kalsium dan magnesium adalah bertepatan dan SEIMBANG dengan keperluan tubuh supaya tiada risiko lebihan kalsium atau magnesium dalam badan. 
* Elakkan produk yang mengandungi dolomite dan diperbuat daripada tulang untuk mengelakkan keracunan plumbum, sebaliknya ambil produk yang mengandungi calcium carbonate, calcium citrate, calcium malate.


Kalau tak nak susah-susah cari produk yang bersesuaian, ambil je ostematrix Shaklee .. insyaAllah ia lebih selamat, lebih berkesan kerana ostematrix bukan sekadar kalsium biasa tetapi ada mineral lain yang diperlukan oleh tubuh badan.

Ostematrix mempunyai sumber kalsium yang paling seimbang dan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium (carbonate, citrate dan malate), magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral.

Cuba lah.. tak payah susah-susah minum susu. Ambil 4 biji je sehari untuk bekalan kalsium harian yang mencukupi.


Wassap 0196536303 untuk info

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary