Friday 16 October 2015

Vitamin C penyebab CANCER??

Korang kenal Nurull Halawati tak? Dia ni penulis cerpen dan skrip drama tv yang terkenal tau. Antara drama tv yang dia tulis skripnya ialah Stanza Cinta, Menghitung Rahmat Tuhan, Hadiah Dari Tuhan dan lain lain lah. Boleh search kat facebook Nurull Halawati. Tapi saya bukan nak cerita pasal drama drama tv ni. Saya nak cerita tentang satu post hangat yang ditulis oleh Nurull Halawati di facebook baru baru ni. Haaa kalau ada sesiapa ada terbaca satu post oleh Nurull Halawati tentang kanser, beliau ada sebut satu benda penyebab kanser ---> VITAMIN C!!! 


Alamak .. ini topik sensitif ni!

Haa sudah. Acaner niiiii. Aduhai, dahla kita ni pengamal Vita-C... Dah jadi penyebab kanser pulak ke????? Dari mak ayah sampai ke anak anak semuanya dok makan vitamin C. Macamana ni???

Saya amik keratan dari post Cik Halawati ni, dia cakap...

"Saya tanya dia (doktor tu) Shaklee OK tak? Dia kata dia tak tahu tapi jangan makan vitamin C YANG BUKAN-BUKAN! Pastikan TIADA BAHAN KIMIA!
Tika itu saya teringat, SHAKLEE TIADA MENGANDUNGI BAHAN KIMIA. Ia NATURAL 100%!"

Haaa lega tak?

Kat luar sana ada macam-macam produk. Macam-macam jenis vitamin. Macam-macam jenis suplemen. Persoalannya... PASTI KE SELAMAT? PASTI KE SEMULAJADI? PASTI KE TAKDE BAHAN KIMIA? Lagi2 yang claim macam2. Makan dia boleh jadi camtu jadi camni, kesan camtu kesan camni...semua orang berlumba lumba nak mencuba. Apa lagi bila tengok orang cerita 'Ehh .. aku makan vitamin C jenama Song Ji Hyo ni, makan seminggu je kulit dah putih bersih you!' Wow .. sure teruja punya lah nak mencuba betul tak? Sedar tak sedar kita dah pun ambil produk yang ada bahan-bahan yang diselindungi oleh 'vitamin' tu iaitu bahan kimia yang berbahaya. Produk2 yg letak bahan bahaya ni bkn je kesan kepada yg mengambilnya, tp juga kepada anak cucu keturunan diorang. ada satu study mendapati, kalo seseorang tu amik/sapu produk2 ada bahan kimia, ia boleh ubah sel badan dia dan benda tu boleh turun diwariskan ke anak anak. naudzubillah.

Berubahlah kepada yang natural.

Seriously, sejak saya diperkenalkan kepada Shaklee,, saya dah takut nak cuba produk lain. Sebab apa? Kerana saya dah tak mau buang masa nak kaji ketulenan dan keselamatan produk-produk lain. Shaklee di JAMIN 100% natural. Tiada bahan kimia. Tiada pengawet. Tiada kesan sampingan. Company Shaklee ada ramai saintis yang sentiasa memastikan dan menambahbaikkan vitamin vitamin supaya sentiasa selamat, berkesan dan terbaik untuk semua orang. Kalau korang ada keraguan terhadap produk Shaklee ataupun ada pengalaman buruk ke.. tunjukkan bukti dan laporkan kepada Shaklee. 

Oleh itu marilah tukar brand. Cari brand yang natural. Cari brand yang ada ujian klinikal. Cari brand yang ada jurnal-jurnal antarabangsa. Cari brand yang terbukti selamat .

Zaharah
Shaklee Independent Distributor ID 883001
fon 0196536303

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary