Wednesday 14 October 2015

Kayap sembuh dan hilang dengan nutriferon



Minggu hari lepas saya dihubungi oleh seorang pelanggan yang bertanyakan tentang suplemen Shaklee yang boleh membantunya mengatasi masalah kayap. Menurut beliau, sudah setahun lamanya beliau menderita dengan penyakit kayap ini. Sudah puas pergi ke klinik tapi masih belum juga sembuh. Macam-macam ubat jugalah yang telah diberikan oleh doktor iaitu ubat sapu, ubat minum malah injection juga pernah diberikan oleh doktor tetapi penyakit kayap tu hanya reda seminggu dua kemudian timbul semula.

Saya telah mencadangkan beberapa suplemen Shaklee yang boleh membantu masalah beliau iaitu Nutriferon, Garlic Complex dan Vivix Shaklee.

Nutriferon merupakan penggalak imunisasi (immune booster) ciptaan pakar imun, Dr Yasuhiko Kojima dari Universiti Tokyo, Jepan pada tahun 1954. Beliau telah menemui interferon semulajadi setelah membuat kajian selama 40 tahun ke atas ribua jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan. Fungsi nutriferon adalah untuk meningkatkan antibodi badan untuk melawan penyakit yang ingin singgah ke badan kita. Dalam 'kes' pelanggan saya ini, kayap yang berulang ulang menyerang itu menandakan sistem badannya tidak dapat melawan virus dan kuman yang menyerang, sebab itu lah sakitnya tak baik baik sekian lama. InsyaAllah dengan mengambil nutriferon, sistem imun akan dapat ditingkatkan dan masalah kesihatan dapat di atasi.

Garlic Complex pula bertindak sebagai antibiotik semulajadi tanpa bahan kimia, perasa, gula dan bahan sintetik. Ia membantu badan melawan kuman-kuman yang degil secara semulajadi. 

Vivix pula merupakan tonik ajaib Shaklee yang bertindak di peringkat sel. Ia membantu memulihkan sel sel badan yang rosak dan melindunginya daripada kerosakan yang lebih buruk. 

Alhamdulillah pelanggan saya memilih untuk mencuba Nutriferon Shaklee untuk mengatasi masalah kayapnya itu. Dan syukur Alhamdulillah, hari ini saya mendapat maklumbalas darinya yang kayapnya sudah beransur pulih. Dah kering dah katanya. Baru je ambil nutriferon beberapa kali. Subhanallah .. syukur sangat sangat dapat membantu. 


Sekali lagi syukur syukur alhamdulillah. 

Anda ada masalah kayap atau masalah kesihatan yang lain? InsyaAllah Shaklee boleh membantu. Usaha dan tawakkal kepada Allah. Mudah mudahan Allah berikan kesihatan kepada kita semua. 



Salam setulus hati

Zaharah
SID 883001
Fon 019 6536303



0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary