Monday 3 August 2015

Set Vitamin Lengkap untuk ibu mengandung mengikut saranan doktor

Assalamualaikum

Pengalaman semasa mengandung memang sangat sangat istimewa. Setuju tak? Rasanya semua orang setuju betul tak betul tak? Masa mengandung lah kita kena jaga sangat sangat kesihatan kita. Maklumlah kita kena kuat dan sihat untuk baby dalam kandungan kita. Baby pula perlukan segala nutrisi yang lengkap untuk membesar dengan sihat, kuat dan cerdik. 

Mengikut saranan doktor-doktor, seorang ibu hamil perlu mengambil acid folic, susu yang tinggi kalsium, protein yang seimbang, sayur-sayuran hijau, kerang dll utk bekalan zat besi atau tablet ferrous fumarate, lebihkan makan buah-buahan dan sayuran serta mengambil omega 3 untuk pembentukan otak bayi dalam kandungan.  

Untuk mengekalkan kesihatan ibu dan bayi, Shaklee telah menyediakan rangkaian makanan kesihatan yang sesuai dan lengkap untuk ibu mengandung. Vitamin Shaklee ni natural, selamat dan bukannya vitamin sintetik, jadi usah risau ye ibu-ibu. Tak perlu risau nanti baby besar sebab bukan vitamin yang buat baby besar dalam kandungan. 

Set untuk ibu hamil ialah seperti dibawah.


1)ENERGIZING SOY PROTEIN >>  membekalkan sumber protein yang lengkap untuk pembentukan sel sel yang sihat bagi bayi dan rahim ibu. ESP juga mengurangkan rasa loya dan memberi tenaga kepada ibu sepanjang hari.

2) VITALEA >> multivitamin lengkap dengan zat besi untuk memastikan ibu dan bayi mendapat segala nutrisi yang diperlukan oleh badan. Bagi mereka yang sering menghadapi masalah kurang darah (hb rendah), vitalea ni amatlah sesuai untuk diamalkan. Vitalea juga memberi tenaga supaya ibu tidak lesu semasa hamil.

3) VITAMIN C >> istimewanya vitamin C shaklee ialah ia dilepaskan mengikut jam (sustained release) bagi memastikan kesemua khasiat vitamin C dapat diserap oleh badan. Badan kita hanya dapat menyerap 100mg vitamin C pada satu satu masa dan selebihnya akan dikeluarkan melalui air kencing. Vitamin C di pasaran biasanya tidak mempunyai ciri ini. Vitamin C perlu kepada ibu sebagai pencegahan demam selesema, menjaga kulit dan menguatkan rahim ibu.

4) BCOMPLEX >> vitamin B amat diperlukan oleh badan untuk menggalakkan pembentukan sel sel darah merah dan memberi tenaga. Acid Folic yang terdapat dalam vitamin Bcomplex mencegah bayi daripada masalah saraf (spina bifida). Bcomplex juga penting untuk kestabilan emosi ibu mengandung sebab tak elok stress stress nih.

5) OSTEMATRIX >> sumber kalsium magnesium yang paling seimbang yang mudah diserap oleh badan/tulang. Kalsium penting untuk membina tulang yang sihat. Kalau kita tak ambil kalsium tambahan, baby akan serap kalsium dari tulang ibu sebab tu ramai wanita yang kena osteoporosis. Selain daripada kesihatan tulang, ostematrix juga membantu mengatasi masalah SEMBELIT dan menghilangkan lenguh-lenguh badan.

6) OMEGAGUARD >> membekalkan omega 3, DHA dan EPA yang lengkap untuk pembentukan otak bayi. Omegaguard juga melancarkan darah dan menguatkan antibodi. Ibu yang hamil memerlukan sekurang-kurangnya 1300mg omega 3 setiap hari untuk membekalkan khasiat secukupnya untuk bayi. 


Hubungi saya untuk memesan set kehamilan shaklee ini. Anda pasti berpuas hati .. insyaAllah. 

Zaharah
wassap/sms 0196536303

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary