Tuesday 26 July 2016

Panduan memilih rangkaian penjagaan bayi yang lebih selamat dan lembut untuk newborn baby

Seronoknya nak menimang bayi kan .. lebih-lebih lagi kalau nak dapat anak pertama rasa excited tu mesti berganda-ganda. Kalau boleh kita nak pilih semua barang yang terbaik untuk anak kita. Baju yang paling cantik, katil yang paling selamat, mittens dan booties yang paling comel... semua sekali lah nak yang paling best, paling baik.

Bagaimana pula dengan barangan penjagaan bayi? Set-set penjagaan bayi di pasaran tu ok tak?? Yang mana satu yang paling baik?

Kulit bayi sangat-sangat sensitif dan nipis dan perlu hati-hati dalam memilih produk. Haa ... ni nak bagi beberapa tips untuk memilih set yang terbaik.

1. Gunakan sabun yang ringan dan sesuai dengan pH neutral kulit dengan kandungan pewangi dan pewarna yang seminimal mungkin untuk mengelakkan sebarang kerengsaan kulit. Elakkan sabun yang mengandungi sodium lauryl sulphate (SLS).

2. Elakkan penggunaan bedak/talkum. Bedak ni sebenarnya boleh meningkatkan risiko mendapat asthma tau. Sebaliknya lebih baik menggunakan baby oil untuk melembabkan kulit dan mengelakkan daripada ruam.

3. Pilih produk yang mengandungi pelembab semulajadi seperti minyak zaitun, minyak kelapa, minyak argan dan lain-lain. Elakkan produk yang mengandungi bahan berbahaya seperti benzyl, cetyl, alkohol dan sebagainya.

4. Elakkan menggunakan produk yang terlalu wangi.



Cadangan saya, gunakan produk NAJLAA BABY SKINCARE

Rangkaian penjagaan bayi yang lembut dan lebih selamat untuk bayi.



Set Newborn Najlaa ini terdiri daripada

1. SABUN SAKURA tanpa bahan kimia dan agen pembuih untuk mandian bayi yang mewah tanpa merengsakan kulit.

2. HERBAL OIL untuk mengelakkan kembung dan sawan tangis (pengganti minyak telon)

3. HERBAL CREAM untuk ruam lampin dan ruam susu.

4. ESSENTIAL OIL untuk rambut bayi yang lebih sihat dan lebat, juga menghilangkan kerak-kerak di kulit kepala bayi.

5. BABY BALM untuk melegakan batuk berkahak dan selsema. Juga menghilangkan kesan gigitan nyamuk dan mengurangkan gatal-gatal.

6. NOURISHING LOTION untuk kulit bayi yang lebih halus dan lembap.


Produk homemade buatan muslim yang susah semestinya halal dan lebih baik. Tanpa bahan kimia berbahaya. Tiada steroid. Selamat dan lembut untuk bayi.


EVERY BABY DESERVES THE BEST!


Wassap 0196536303 untuk info.




#najlaaskincare
#setuntukbayi
#produkmuslim

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary