Sunday 13 March 2016

Air dari penapis reverse osmosis bahaya di minum untuk jangka masa panjang?

Panas sungguh cuaca hari ini. Agaknya ada kena mengena ke dengan gerhana matahari last week ke? Hmm... Panas-panas ni kalau dapat pekena air sejuk-sejuk fuhh .. nyaman rasanya kan. Air kosong pun cukup asalkan sejuk dan nyaman .. hehe.

Bercakap tentang air, korang ada guna filter air tak kat rumah? Zaman sekarang ni macam dah jadi wajib guna filter air di rumah sebab air sekarang ni kotor. Banyak sangat benda asing di dalamnya. Seminggu je dah boleh nampak warna kuning pada penapis air tu. Itu yang boleh nampak dengan mata kasar .. yang tak boleh nampak entah banyak mana la agaknya.



Salah satu sistem penapisan air yang popular sekarang ni ialah penapis air yang menggunakan sistem reverse osmosis mcm Coway, Dr. Sukida, Elken dan banyak lagi lah. Memang air nya sangat bersih. Kiranya jadi betul betul air kosong lah. Kosong dalam erti kata habislah semuanya di tapis termasuk mineral-mineral baik di dalam air macam magnesium, potassium, kalsium yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

Menurut satu kajian menyeluruh oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), pengambilan air yang mengandungi kandungan mineral yang rendah secara konsisten boleh memberikan kesan negatif kepada fungsi-fungsi tertentu dalam badan yang mengawal air dan metabolisme mineral.
Mereka berkata bahawa minum air yang telah hilang mineralnya mewujudkan ketidakseimbangan dalam badan, menyebabkan badan meningkatkan pengeluaran air kencing, dan dengan itu kehilangan tambahan magnesium, kalium, kalsium klorida dan ion dari dalam badan.

So .. macam bahaya juga kan kita dok minum air dari penapis reverse osmosis ni.. hmmm...

Tetapi jangan risau.. korang boleh cuba penapis air dari Shaklee iaitu Get Clean Water Pitcher.





Mudah sangat guna water pitcher ni. Yang bestnya boleh di bawa ke mana-mana jadi kita tak perlu risau untuk mendapatkan air minuman yang bersih kalau bercuti, berkelah atau ke mana-mana sahaja.

Get Clean Water Pitcher ni merupakan sistem penapis jug pertama yang menggunakan blok karbon isian semula yang menyingkirkan merkuri, plumbum dan bahan-bahan cemar lain tetapi pada masa yang sama mengekalkan mineral yang penting di dalamnya. Rasa air yang di tapis menggunakan penapis ini juga sedap dan nyaman. Satu blok penapis dapat menapis 303liter air. Sangat menjimatkan.

Jika anda sedang mencari penapis air yang baik dengan harga mampu milik tanpa perlu servis yang leceh-leceh, inilah pilihan yang tepat. Jimat duit, jimat masa, air pun sedap di minum.

Jom tengok testimoni pengguna Get Clean Water Pitcher.








Jom dapatkan get clean water pitcher Shaklee hari ini. Cuaca panas sangat sekarang ni .. kena minum air sihat lebih sikit.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut

Zaharah
0196536303
facebook.com/jendelavitamin

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Ummie's Diary